Monday, March 7, 2011

alahai pakcik kayo!ngehehe

ha5iL tuLi54n ~lassiessa~ at 4:44 PM
Dengar kan kisah di bwh!ekekekkekeke

Saupi menaiki kereta api ke KL. Penumpangnya agak sesak. Antara penumpang yg ramai tu ada seorg tua yg duduk di sebelahya. 

Setelah lama berdiam diri, sambil menguap Saupi brtanya kpd org tua tersebut, " Pakcik, skrg pukul brp?" 

Org tua tersebut tidak menjwb. Saupi pikir, mungkin org tua ni kurang pendengaran lalu dia mengulangi pertanyaan sampai 3Xi. Namun org tua tu tetap berdiam diri tanpa sebarang kata. 

Saupi dgn agak geram mencuit org tua tersebut & berkata, "Saya hairan mengapa pakcik tidak menjwb pertanyaan saya. Salahkah saya bertanya?" 

Orang tua itu menoleh sambil berkata, "Bukannya saya tak mau jwb, tapi nanti kalau saya jwb, kita pasti akan bersoal jwb ttg lain2 perkara pulak. Dan akhirnya kita akan bertambah mesra." 

Saupi termangu mendengar kata2 org tua itu. Terus dia bertanya lagi, "Apa salahnya kalau kita menjadi lebih mesra?" 

Orang tua itu menjwb, "Apb kita bertambah mesra, nnt apb dah sampai ke stesen, nnt kita akan turun bersama2. Saya nantinya pasti akan memperkenalkan kamu kpd anak gadis dan isteri saya yg dtg menjemput saya." "Isteri saya orgnya baik sekali. Takut nnt dipelawanya kamu ke rumah. Nnt kamu akan mandi & berehat di rumah say. Kami juga akan menjamu kamu di rumah saya. Setelah itu kamu jadi rapat dg anak gadis saya & kamu akan jadi teman lelaki anak saya. Lama2 kamu akan menjadi menantu saya," katanya lagi. 

Saupi menjadi semakin bingung lalu dia terus bertanya, "Pakcik, apa hubungannya semua ini dg pertanyaan saya yg pertama tadi? Saya cuma nak tahu skrg ni pukul brp?" 

Sambil berdiri org tua tersebut menjwp dg lantang, "Masalahnya? Masalahnya AKU TIDAK MAHU MEMPUNYAI MENANTU SPT KAMU. JAM TANGAN PUN TAKDERRR!" Addduuuhh, jauh sungguh pemikiran org tua ni. Sungguh futuristik!

hehehehhehe...mule2 blur gk bc cite nie...tp,bile bc smp abes br pham...betapa complicated ny pemikiran pkck tu..skali kalo c saupi tu jwb,"ank pkcik tu cun sgt ke??".. rs2 ny ap la pkcik tu nk jwb eh..unexpected...ha..cer uols agak pe pkck tu nk jwb..10 markah akn diberikan if jwpn anda mengenai sasaran pihak juri...ngehehehe..sekian terima kasih..peace^-^

0 k0m3n p3m1nat sy on "alahai pakcik kayo!ngehehe"

 

~saya,awak dan mereka~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal