Friday, April 29, 2011

Sayang Bukan Rahsia...PART # 1

ha5iL tuLi54n ~lassiessa~ at 1:01 PM
Copy from blog Nadiah...thx 2 blogger...come,wanna share sumthin' with u..=)

Ini kisah benar. Kisah diriku 8 tahun lepas. Kali pertama aku jatuh hati pada seorang gadis. Dia tidaklah secantik model. Tak setinggi mana & chubby sikit. Orangnya boleh tahan comel. Senyumnya manis, punya lesung pipit di pipi kirinya. Perwatakan lembut & manja. Dengan suaranya saja aku boleh tergoda. Pada org lain, dia hampir perfect. Matanya redup tapi wajahnya selalu kurang bermaya. Bila berjumpa dia nampak lesu saja. Pandai orangnya,kewangan stabil.. Full package lah kiranya.

"oohhh...ala2 gini la kot cun ny tuh...hahahha...xhengat.. cekci lg yu..auuww"

Aku? Aku menarik orangnya, begitu kata gadis-gadis. Tapi kawan-kawan melabel aku sebagai lalaki biasa tapi body boleh tahan. Aku punya ketinggian yang cukup, dada yang bidang (gadis-gadis suka, boleh buat bantal kalau nangis). Kewangan? Tu tak tentu. Kadang-kadang ada kadang-kadang entah la... Otak? Boleh tahan la, cuma aku malas sikit. So aku belajar slow2 (faham-faham la..extend 3 sem!)
 "ade cm gini ke hensem ny.. eh.. xkot.. hensem sgt kalo gini.. kalo gini, mst girl tu, xpk 2 @ 3 kali..hahhahha.. amik la gmbo kureng hensem sket..wakaka.. ni je yg jumpe 1st time tny pakcik gugel... miahahha.. ampun...;p.."

Ok, gadis tu aku kenal melalui internet. Dunia tak sebesar mana, dah lama berchatting, baru aku tahu dia satu kolej dengan aku. Seronok lah aku, boleh aku intai dia selalu. Mula lah aku korek2 rahsia pasal gadis tu. Haihh, lagi2 lepas tu aku dapat tahu, gadis tu memang dah faymes kat kelas aku. Ramai member2 aku kenal dia. Room mate aku? Pernah kena gossip ngan gadis tu. Sebab? Gadis tu baik sangat. Apa2 hal dia ringan je nak tolong orang. Sebab dia tolong room mate aku, kena gossip la. Tapi tu sebelum dia kenal aku. Aku pulak tak tentu pasal dengki. Room mate aku tu aku buat jadi musuh. Padahal aku belum ada apa2 dengan gadis tu. Saja nak dengki... Ngehngehngeh....

Aku sebenanrnya dah mula suka kat gadis tu. Tapi tak nak kantoi. Kenapa? aku pun tak faham ngan diri sendiri masa tu. So, aku pun makin hari makin rapat ngan gadis tu. Gadis tu? Alah, dia anggap aku member biasa je. Geram betul! Pastu aku pun menjalankan strategi mengayat tapi tak nak kantoi. Macam mana? Hahaha.... Rahsia. Lama-lama gadis tu pun dah macam respond je. Aku apa lagi, suka la! Tapi banyak masalah sikit, ramai betul orang nak masuk line. Sakit hati betul aku. Tapi sebab daya tarikan aku (perasan lagi), gadis tu tak terpikat lah ngan orang lain. Hebat betul aku!

"hohoho... kamon men.. rs2 die nie, mmg sgt2 kurang sopan kn.. xde budi bahase lg.. kayu ke hape.. xde perasaan... kalo betul2 buku jmp ngn ruas, mmg bo layan la.. eh,lex2 lu.. lom abes g... kite tgk ape jd lg eh.. jgn emo cpt..ngehehe"

Birthday aku, gadis tu tiba-tiba je ajak keluar. Tapi ....

Ape eh pas tapi nih... huish... saspen even da bc sume.. hahhaha... tp,sbb sy syg farah wahida, sy wat episod spt yg para suggest... para hebat la... haku xterpikir pn... weee.. layan..

nanti kan sambungannya....

4 k0m3n p3m1nat sy on "Sayang Bukan Rahsia...PART # 1"

Fara Ada on April 29, 2011 at 7:52 PM said...

sue pjg nyaaa...tak sempat nak baca..atas permintaan hg buat la by episode :) baru la tertanya tnya nak tau ap kesudahan..tak pun hg selitkan sikit gambo :)interesting story! :)

rosefilia.blogspot said...

Sue...bestnyer..senyum sorang2 baca.. Ke ko sajer nak perli pakwe ko nih? hehe...So sweet girl tu, terasa mcm aku pulak, tp aku takde lesung pipit cam ko..hehe. Dat gurl buat keputusan yg betul..ThumbUp!

~lassiessa~ on May 2, 2011 at 3:45 PM said...

fara...hahahha...hadoiyai...ak idak le reti nk berepisod2 ni...ape kate hg yg episod kan...wakakakkaka

~lassiessa~ on May 2, 2011 at 3:47 PM said...

ifa...hahahha...cite nie ak jmp kt fb..bc2 mcm trill je cite ny...tu yg letak tu...xde kne mengene pd yg idup atau yg da meninggal...hahhahaa..tp,rs nk belasah je mamat tu kan???mmg ptt kne blasah la..hahahhaha..

 

~saya,awak dan mereka~ Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal